Saker som irriterar mig

Ser jag inte ut som att jag kan vara arg? ledsen? att jag inte kan ljuga? lägga folk i skiten? ge tillbaka för något illa som någon gjort mot mig? Ja, ni tror fel! För jag har nämligen varit en sådan skit förr i tiden, det är det som mitt blogginlägg kommer handla om idag.
Idag tänker jag skriva om personer som går mig på nerverna. Vad tänker egentligen dagens ungdomar med? Ja, jag är själv en ungdom, men jag är ju i alla fall inte så dum att jag går och ljuger hela tiden eller går bakom ryggen på folk. Tror människor att de inte blir fast för att ljuga? för att de pratar skit bakom ryggen? För att de hittar på historier? Detta förstår jag verkligen inte. Och det att man hittar på så grova historier, och hela tiden ändrar om allting osv. osv. Som om folk inte skulle fatta då att man ljuger? Om man verkligen är så teini, och försöker övertala sig SJÄLV med lögner, så börjar allting gå för långt. Och sedan när folk börjar klaga på en så sitter den där lögnaren och gnäller om sitt liv om hur skit den har det, och att ingen tycker om den. VARFÖR MÅNNE, ingen gillar den här typen? För fan, sluta gnälla och gör något åt saken. Ändra på dig. Du kan ju inte be att någon annan ska dra dig upp ur skiten om du själv satt dig dit?

Jag har erfarenhet av detta, Jag hade samma "fel" som henne. Trodde jag var omtyckt för att jag visste hur man pratade skit och manipulerade folk, slutade det bra för mig? Inte direkt. Inte för stunden. Sedan började jag skylla på alla andra, för att själv slippa få skiten själv, hur osmart var inte det? När jag väl började förstå hur fittig jag var eller snarare; hur LÖJLIG jag var, så hade jag inte ens chansen att be om förlåtelse till folk, för ingen trodde på mig att jag kunde ändras, om de bara hade velat ge mig chansen till en förändring. Bästa jag kan säga nu är att; Ta dig i kragen, sätt dig ner, börja prata sanning, sluta dra skit, sluta gå bakom ryggen på folk, sluta sätta folk i pisset hela tiden, sluta klaga på att ditt liv är skit, sluta göra vänner till ovänner!
Där har du en bra början. Och jag kan säga. Jag flyttade flera hundra kilometer bort från min hemkommun, för att kunna få chansen att börja om. Och vet du va, Hittills har ingen gnällt. Du har ännu chansen att göra något åt saken, du har dock inte hållt på så länge. För mig pågick detta hela lågstadie tiden...
Så för sista gången, det hjälper inte att man bara ser bra ut. Vem vill ha en sån flickvän/vän som är SNYGG eller VACKER, men inte har någon IQ alls att tänka med? Som inte har en gullig, härlig, trevlig, rolig personlighet? .. Vem som helst kan se bra ut med femti kilo smink i ansiktet. Men jag tycker fortfarande att det är nog personligheten som räknas.... Fast det är förstås bara min åsikt.

Kommentarer
Postat av: *P

Bra skrivet!!

2011-01-18 @ 18:13:56
Postat av: Viveca

:D tack!

2011-01-19 @ 09:50:30
Postat av: Viveca

tack ska du haaa =)

2011-01-19 @ 09:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0